Kata Bijak Ibu Untuk Anak

Kata Bijak Ibu Untuk Anak - Assalamualaikum sobat blogger,alhamdulillah bisa update lagi. Ibu metupakan orang yang mulia dalam hidup kita. Waktu kita masih kecil ibu kita merawat kita dengan penuh kasih sayang dan keikhlasan.
Kata Bijak Ibu Untuk Anak
Berikut adalah kata bijak ibu untuk kita sebagai anaknya, langsung aja cekidot :
Wahai anak-anakku
Pada hari kamu dapati kami sudah tua,
Harap kamu bersabar dan coba untuk pahami diri kami.

Jika aku kotor semasa makan, atau jika aku bermasalah
untuk memakai pakaianku, bersabarlah.

Ingatlah semasa kamu kecil,
Kami menghabiskan berjam-jam untuk mendidik
dan mengajar kamu memakai baju dan makan.

Ingatlah semasa kamu kecil,
Bermacam permintaan dan pertanyaan kamu yang mampu kami tunaikan
dan kami lakukan dengan penuh kasih dan sayang.

Jika aku tidak mau mandi dan membasuh diri,
janganlah marah dan rasa malu........
ingatlah kami terpaksa berjuang untuk memandikan
kamu semasa kecil dahulu.

Jika aku tidak pandai teknologi dan komputer
janganlah diketawakan.......
berilah kami lebih masa untuk memahaminya.

Jika aku tidak dapat bertutur dengan baik,
berilah aku masa untuk mengingatinya,
dan jika aku masih tidak ingat
janganlah kamu merasa terhina dan malu...

Apa yang penting padaku ialah
kamu berada disisi dan menemani aku
dalam segala perbuatanku.

Dan jika aku tidak mau makan.
janganlah marah dan susah hati.

aku tau bila aku lapar
dan bila aku kenyang.............

Jika kaki aku tidak lagi kuat berjalan........
bantulah aku, pimpinlah aku
sebagaimana aku telah memimpin kamu
sewaktu kecil dahulu.

Demikian mengenai Kata Bijak Ibu Untuk Anak,semoga dapat bermanfaat buat kalian semuanya,wassalamualaikum.

0 Response to "Kata Bijak Ibu Untuk Anak"

Posting Komentar

Jangan Menulis Komentar Mengandung
SPAM, SARA, P*RNO Atau KATA KASAR..!!